2009. február 25., szerda

Norman Mailer: Várkastély a vadonban

Norman Mailer Oswald-ról írt könyvét olvastam már, bár azt inkább oknyomozó riporterként vetette papírra, de tetszett annak idején. Ezt a könyvét pedig, melyet halála előtt nem sokkal írt, már régen kinéztem magamnak, eljött hát a pillanat, hogy szemügyre vegyem. Kár volt...

Egy ördög elbeszélése nyomán Hitler felmenőinek és a gyerek Adolfnak a részben valós és részben kitalált családi kapcsolataik, de főleg beteges hajlamaik, vérfertőző viszonyaik elevenednek meg. Ez a bizonyos ördög, egy mellékszálként még II.Miklós orosz cár megkoronázásáról is beszámol, de hogy ez hogy kapcsolódik a Hitler családhoz, az előttem rejtély maradt. Baromi fantáziátlannak találtam az egész elbeszélést, amikor pedig a méhészkedés praktikáit taglalta Hitler apja és egy bizonyos öreg méhész majd száz oldalon keresztül... hát akkor minden bajom volt. Azért csak kitartottam a végéig, hátha valami slusszpoén lesz a végén (gondoltam én, botor). De nem, egyöntetű időpocséklás az egész. Sajnos. Mert többet vártam Mailertől.
Felesleges könyv. Ajánlott kihagyni.

Értékelés: 2.5/5

0 megjegyzés: