2009. április 25., szombat

Ken Follett: A katedrális

Nos, úgy tíz nappal ezelőtt a végére értem A katedrális című kult könyvnek. Az én példányom 1000 oldalas volt, egy kissé tartottam ettől a hatalmas oldalszámtól (valahogy szeretem gyorsan letudni az olvasmányaimat, hacsak nem egy letehetetlen művel van dolgom, meg a rosszabbakban sok lehet a rizsázás is - gondolom én). Ami engem illet: nem ez életem könyve, mert olvastam már sokkal jobb regényeket ennél, azonban nem is volt benne olyan rész, amit unalmasnak találtam volna a történet szempontjából. kivételt képeznek a rendszeresen előforduló építészeti fogalmak, leírások, amik engem nem igazán érdekeltek, meg nem is értettem mindet pontosan, lévén hogy nem vagyok szakmabeli és az érdeklődési körömbe nem tartozik bele az építészet. De hát ez legyen az én problémám. Maga a sztori a középkorban zajlik, egy katedrális viszontagságos építése áll a középpontban, valamint szerzetesek, egyházi elöljárók, nemesek és az egyszerű köznép harcai, ármánykodásai, cselszövései, megfűszerezve egy kis romantikával, tragédiával. Közel 50 év történéseit követhetjük nyomon az akkori Angliában, sőt részben még azon is túl. Amit még furcsának találtam: az angol környezetben élő egyes szereplőket Ferenc, Tamás, Tomi, Jancsi nevekkel illetni a fordítók részéről, főleg hogy eredeti angol nevek (William, Richard, stb.) is felbukkannak párhuzamosan velük.
Végül is ami számomra lényeges egy könyv esetében, azt elérte A katedrális: végig fenntartotta érdeklődésemet a cselekmény iránt és változatosak voltak a karakterek is.
Egyébként azt olvastam, hogy már készülnek a regény megfilmesítésére, több részes filmsorozat fog készülni belőle.

Értékelés: 3.5/5


0 megjegyzés: