2009. május 19., kedd

Franz Kafka: A per

Idézet a fülszövegből:
""Valaki megrágalmazhatta" - így kezdődik a regény, s Josef K., a vádlott, ártatlansága tudatában büszke vádbeszédet mond a vizsgálóbíró előtt. A per azonban - melynek során soha senki ki nem mondja, hogy mi Josef K., bűne, hogy miért kell végül meghalnia - kizökkenti polgári hétköznapjainak megszokott kerékvágásából, segítségért kapkod, védelmet keres. Segítségre azonban sehol sem lel, sőt helyét is hasztalan keresi már a világban..."

Egy újabb híres könyv, amit szerettem volna elolvasni. Már a gimiben is ajánlott volt, de ennek is most jött el az ideje.

Azt szeretem, ha egy könyv nem csak a mondanivalójával, gondolatébresztéssel hódít meg, hanem ezeket emészthető, érdekes stílusba "csomagolva" kapom meg az írótól. Akkor akár egyhuzamban végigolvasok egy ilyen komponensű művet és nem kalandoznak el közben a gondolataim, meg nem azon jár az eszem hogy mikor lesz már vége, hanem hogy még sokáig tartson.
Ezzel a könyvvel, sajnos nem így jártam. Persze, félig működik, azaz a mondanivaló, a sugallat megvan, csakhát számomra kevésbé emészthető formában. Nekem nem elég olvasmányos, sokszor nem értettem hogy mi miért történik benne, milyen összefüggések vannak az egyes szereplők között. Tudom, töredékes a mű, mert Kafka nem fejezte be, sőt úgy rendelkezett, hogy halála után semmisítsék meg, de egy barátja megmentette és kiadásra alkalmas állapotba szerkesztette. Mégis, ennek ellenére azt mondom, nekem csalódás volt a könyv, max. elmondhatom: ez is megvolt.

Értékelés: 2/5

0 megjegyzés: