2009. június 10., szerda

Edward Conze: A buddhizmus rövid története

Ez a könyv már régóta könyvespolcomon pihen, kb 8-9 éve kaptam gyerekkori barátomtól ajándékba, meg is lepődtem hogy miért pont ezt a könyvet, mivel akkor még nem foglalkoztatott különösebben a buddhizmus, a Bibliát viszont tanulmányozgattam abban az időben, hát talán ezért. Akkor neki is kezdtem elolvasni e keleti vallás bemutatását, de félbehagytam egy idő után. A spirituális könyvek olvasása közben azonban rengeteg hivatkozásra leltem a buddhizmussal kapcsolatban, így hát nekifutottam még egyszer.

Leginkább a vallás filozófiájával kapcsolatos leírások érdekeltek, de többnyire nekem száraz volt a könyv. Történeti áttekintésnek kitűnő, rengeteg sok adattal, az egyes irányzatok részletes bemutatásával, mikor élték fénykorukat az egyes országokban, stb. Leginkább azoknak ajánlható szerintem Conze könyve, akik tanulmányaikhoz kívánnak anyagot gyűjteni.

Értékelés: 3/5

0 megjegyzés: