2009. augusztus 13., csütörtök

Stephen King: A sárkány szeme

Ez volt az a könyv eddig King művei közül (leszámítva a Setét Torony ciklust), amellyel már többször szemeztem könyvesboltokban, ám valamiért sohasem volt kedvem megvenni, valahogy tudat alatt úgy érezhettem, hogy nem sokat vesztenék, ha kimaradna. Márpedig ez, tekintve hogy beletartozom olvasói törzsközönségébe, elég különösen hangzik. Viszont a kíváncsiság nem hagyott nyugodni, így egy jó hónappal ezelőtt antikváriumból rendeltem egy példányt, mostanra pedig túl vagyok az olvasásán is.

A történet a képzeletbeli Delain birodalomban játszódik, ahol az öreg királyt megmérgezi Flagg, a gonosz varázsló, hogy káoszba és nyomorba döntse a birodalmat. A gyanút az idősebb fiúra, Peterre, a trón várományosára tereli, hogy a kisebbik, gyengébb akaratú fiú, Thomas legyen a király, akit aztán kénye kedve szerint irányíthat majd ördögi tervei megvalósításában. Peter a Tűtoronyban raboskodik, ahonnan még senkinek sem sikerült megszöknie, ám saját leleményességének köszönhetően, valamint barátai segítségével sikerül megmenekülnie, ártatlanságát bebizonyítania és a gonosszal leszámolnia.

A történetet és a megvalósítást illetően is volt hiányérzetem. Olvasás közben hiányoltam King rá jellemző, karakteres stílusát. Ha nem tudtam volna hogy ő a szerző, meg nem mondtam volna, hogy az ő könyve. A történetet is mintha kissé összecsapta volna, nem túl érdekfeszítő a sztori a többi történeteihez képest. Tény, hogy az előszóban King tesz rá utalást, hogy e könyvvel végre lánya érdeklődését is fel akarta kelteni, mivel addig elkészült regényei egy cseppet sem érdekelték. Nem nyomasztó, csavarokkal teli horrort írt, hanem egyszerű meseregényt. Talán emiatt, na meg hogy lánya rokonszenvét is elnyerje, némi kompromisszumot kellett kötnie fantáziájának szüleményeivel. Bár rengeteg meseszerű alak és történet található más regényeiben, azért mégis izgalmasabbak, életszerűbbek, humorosabbak és jobban megkomponáltabbak.
Egynek elmegy, de ha most ismerkedsz Stephen King regényeivel, elsőnek ne ezt válaszd.

Értékelés: 3/5

0 megjegyzés: